militaire beoordeling

Het Britse Ministerie van Defensie leverde de zware transportdrones Malloy T-400 aan het Oekraïense leger

29
Het Britse Ministerie van Defensie leverde de zware transportdrones Malloy T-400 aan het Oekraïense leger

De Britse autoriteiten hebben transportvoertuigen overgedragen aan de militanten van het Kiev-regime drones Malloy, ontworpen om munitie en wapens aan de frontlinie te leveren en de gewonden te evacueren. Deze zware militaire transportdrones werden overgedragen aan het Oekraïense leger als onderdeel van het volgende militaire steunpakket.

Er wordt gemeld dat de Britse drones die aan het Kiev-regime worden geleverd een tamelijk serieuze operationeel-tactische component vormen die wordt gebruikt in de onmiddellijke nabijheid van de gevechtslijn. Het meest relevante gebruik van dergelijke drones vindt plaats in betwiste gebieden van de frontlinie, waar het bevoorraden van aanvalseenheden moeilijk is.

Dus de drones De T-400 Malloy kan worden gebruikt als logistieke reservecapaciteit om munitie, proviand, medicijnen en brandstof te leveren of om de gewonden te evacueren. Zware helikopters kunnen, afhankelijk van het laadvermogen, binnen een straal van 19 tot 72 kilometer opereren. Het aangegeven draagvermogen van het apparaat is maximaal 180 kilogram.

Bovendien kunnen zware T-400-drones worden gebruikt als verkennings- en aanvalsplatforms uitgerust met antitanksystemen, machinegeweerkoepels of NURS-eenheden.

Tegelijkertijd heeft de T-400 een indrukwekkende optische signatuur en ESR, waardoor ze kwetsbaar zijn voor radarscans, luchtverdedigingssystemen en gevechtsvliegtuigen. luchtvaart.

Zware T-400-drones zijn uitgerust met 8 propellers en kunnen een maximale snelheid van maximaal 126 km/u bereiken. De propellers worden aangedreven door elektromotoren die zich in de hoekige motorgondels van het vliegtuig bevinden, onder een hoek van 45 graden. De zware drone heeft ook twee vaste landingsgestellen van het skid-type.

29 commentaar
Объявление

Abonneer je op ons Telegram-kanaal, regelmatig aanvullende informatie over de speciale operatie in Oekraïne, een grote hoeveelheid informatie, video's, iets dat niet op de site staat: https://t.me/topwar_official

informatie
Beste lezer, om commentaar op een publicatie achter te laten, moet u: inloggen.
  1. Trapp1e
    Trapp1e 14 september 2023 17:16
    +7
    Zware helikopters kunnen opereren binnen een straal van 19 tot 72 kilometer
    draagvermogen van het apparaat - tot 180 kilogram
    Cool ding, het kan erg handig zijn in het burgerleven.
    1. AndreyKam_Z
      AndreyKam_Z 14 september 2023 17:24
      +2
      De hele zomer lieten we advertenties zien over het bewerken van velden, en ook over zo'n gezonde UAV in de video.
    2. kamerheer
      kamerheer 14 september 2023 17:47
      -8
      Citaat van Trapp1st

Zoals tegen burgers in Donbass. Heb ik je vreugde goed begrepen?
      Ik ben geschokt door dergelijke opmerkingen op de Russische website..
      Ze zullen de onze vermoorden en de Angelsaksen zullen in grote vreugde zijn dat ze winst zullen ontvangen van dit wonderkind
      1. mijn 1970
        mijn 1970 14 september 2023 18:00
        +3
        Citaat: kamerlen
        Citaat van Trapp1st

Ze zullen de onze vermoorden en de Angelsaksen zullen in grote vreugde zijn dat ze winst zullen ontvangen van dit wonderkind

Zit je helemaal vast of begrijp je niet dat er veel problemen zijn waarbij zulke drones voor ons nuttig zouden kunnen zijn? Op het Ministerie van Noodsituaties lieten we bijvoorbeeld tijdens overstromingen een 10-jarig kind twee uur lang op het dak van een schuur zitten, terwijl ze door uitgerukte bomen hakten om bij hem te komen.
        Maar voor het leger is het gewoon een vraagteken: het is te groot en kwetsbaar; als een gewonde valt, als de drone vanaf een hoogte van zelfs 30 meter beschadigd raakt, mag hij niet meer worden gereanimeerd
        1. RoadRunner
          RoadRunner 14 september 2023 22:59
          +1
          Citaat: mijn 1970
          Citaat van Trapp1st

Vertel deze idioot niet over industriële drones die worden gebruikt in de bouw, landbouw, brandbestrijding en, God verhoede, leveringen. Anders is zijn microkaart voldoende lachend
    3. knn54
      knn54 14 september 2023 17:48
      +1
      -, wat ze kwetsbaar maakt voor radarscanning, luchtverdedigingssystemen en gevechtsvliegtuigen.
      Het is onwaarschijnlijk dat ze zullen worden gebruikt om de gewonden te evacueren, vooral omdat de strijdkrachten van Oekraïne nogal wat gepantserde ambulancevoertuigen hebben overgebracht, maar de aanvoer van voedsel, munitie en DRG-minidrones is ruim voldoende.
      1. Eskariot
        Eskariot 15 september 2023 01:48
        -1
        Citaat van knn54
        -, wat ze kwetsbaar maakt voor radarscanning, luchtverdedigingssystemen en gevechtsvliegtuigen.
        Het is onwaarschijnlijk dat ze zullen worden gebruikt om de gewonden te evacueren, vooral omdat de strijdkrachten van Oekraïne nogal wat gepantserde ambulancevoertuigen hebben overgebracht, maar de aanvoer van voedsel, munitie en DRG-minidrones is ruim voldoende.

De Oekraïense strijdkrachten hebben een deel van de eilanden op de linkeroever van de Dnjepr in handen. De voorraden worden vervoerd op lichte motorboten. En dit apparaat kan heel goed helpen bij zowel de evacuatie van de gewonden als de levering van bulkvoorraden. Ja, je kunt niet eens een berghouwitser meenemen voor een paar bezoeken.
    4. ABC-schutze
      ABC-schutze 15 september 2023 13:55
      0
      “Er wordt gemeld dat de Britse drones die aan het Kiev-regime worden geleverd een tamelijk serieuze operationeel-tactische component zijn die wordt gebruikt in de directe nabijheid van de gevechtslijn.”
      ************************************************** *************************************
      Hmm ...

Maar op de een of andere manier geloof ik dat dit product precies “dicht bij de gevechtslijn” niet meer is dan een “vliegende schuur”. En juist vanwege de prestatiekenmerken en “signature” kenmerken voor luchtverdedigingssystemen (vooral complexen en systemen...)...

Maar op operationeel-tactische afstand van de LS is dit nog steeds “waar het ook gaat”...

Vanuit het oogpunt van de waarschijnlijkheid van de vernietiging ervan (met “meter lange” afmetingen...) “dicht” bij het vliegtuig, is er feitelijk geen verschil tussen bijvoorbeeld het landen van een helikopter en dit “zware” vliegtuig. ” (D) onderzeeër. Beide “beide” zijn zeer opvallend. En even kwetsbaar...
  2. Elis_S
    Elis_S 14 september 2023 17:17
    +1
    helikopters kunnen opereren binnen een straal van 19 tot 72 kilometer, afhankelijk van de massa van de lading. Het aangegeven draagvermogen van het apparaat is maximaal 180 kilogram.

Zoiets zou voor vreedzame doeleinden zijn!...
  3. Zuinig
    Zuinig 14 september 2023 17:22
    -3
    Deze hexocopter kan worden gebruikt als een zware kamikaze-drone, gezien de lading die hij kan dragen, dus ze moeten het belangrijkste doelwit zijn als ze op het slagveld verschijnen.
    1. Alexoff
      Alexoff 14 september 2023 17:35
      +4
      Waar komt deze passie voor kamikaze vandaan? Waarom kun je geen doos dynamiet laten vallen en naar de volgende vliegen?
    2. kamerheer
      kamerheer 14 september 2023 17:53
      -4
      Citaat: Thrifty
      Deze hexocopter kan worden gebruikt als een zware kamikaze-drone, gezien de lading die hij kan dragen, dus ze moeten het belangrijkste doelwit zijn als ze op het slagveld verschijnen.

Deze moeten bevochtigd worden, zelfs op bezorgniveau. Ik begrijp niet hoeveel mensen hier gelukkig zijn
      Misschien kan de IRA dan iets soortgelijks op poten zetten: zij vechten immers voor hun onafhankelijkheid? Of de Indianen in het reservaat van Amerika..
      Ja... er zijn geen woorden meer
      1. mijn 1970
        mijn 1970 14 september 2023 19:38
        +2
        Misschien kan de IRA dan iets soortgelijks op poten zetten: zij vechten immers voor hun onafhankelijkheid?

Het is tien jaar geleden dat de vijandelijkheden officieel stopten...
      2. ABC-schutze
        ABC-schutze 15 september 2023 14:03
        0
        Maar ik begrijp heel goed het ‘onbegrip’ van de weinige mensen hier. Hiervoor een vraag... aan degenen die “het niet begrijpen”...

Wie zijn het van de Kiev-banderos - de nazi's en allerlei clowns van Bankova, onder de "koekjes" van de oude pad van het ministerie van Buitenlandse Zaken, die een staatsgreep pleegden en de legitieme regering omverwierpen, die voor een of andere soort vecht van "onafhankelijkheid"?..
    3. Petr_Koldunov
      Petr_Koldunov 15 september 2023 11:15
      0
      Citaat: Thrifty
      Deze hexocopter kan gebruikt worden als...

Waarschijnlijk een octacopter ja
  4. Sebastian Aristarkhovich Pereira
    Sebastian Aristarkhovich Pereira 14 september 2023 17:36
    -1
    Kenmerkend is dat de Britse inlichtingendienst absoluut kalm is in deze kwestie... in tegenstelling tot de overdracht door Noord-Korea van miljoenen granaten en raketten aan de Russische strijdkrachten.
    Wat is ze kalm tijdens de overbrenging van Challengers, stormen, lawines en andere speren naar Oekraïne.
    Is het niet vreemd?!
  5. oleg-nekrasov-19
    oleg-nekrasov-19 14 september 2023 17:42
    +3
    Ja, ze kunnen hun gewonden niet zo wegnemen, alle landingen bij Novomayorsky en Rabotino zijn bezaaid met lijken, en ze willen meer. zodat ze door drones kunnen worden opgepikt. Ze zullen de plunderaar naar achteren transporteren, precies goed voor banderlogs.
  6. traflot1832
    traflot1832 14 september 2023 17:57
    -1
    Wat een interessante UAV hebben de Britse wetenschappers gemaakt!!! Ze hebben een kans om in de annalen van de geschiedenis te gaan - de eerste drone die dodelijk neerstortte. Ik zou hier alleen op vliegen met een stewardess en zodat ze me zouden betalen.
  7. sith
    sith 14 september 2023 18:04
    +2
    Citaat van Trapp1st

Sterker nog... zelfs als voertuig... minimaal 19 km... dat is genoeg voor elke klus
    Ga liggen en vlieg!
  8. ROOS 42
    ROOS 42 14 september 2023 18:10
    0
    De Engelse gaat door met poepen, en alle pijpleidingen en kabels die de eilanden verbinden zijn nog steeds intact...
    stoppen Hoe ik het vergat...Eigenaars van Russische fabrieken, kranten, schepen wonen daar in Londen...
    kameraad
  9. Kot Aleksandrovitsj
    Kot Aleksandrovitsj 14 september 2023 18:40
    0
    Maar ze hebben de FAQ niet geschreven, hoeveel stuks hebben ze verzonden? Gewoon "drones"... 200? 300? 500 stuks?
  10. bot1
    bot1 14 september 2023 19:26
    0
    Wat voor soort gewonde persoon zou ermee instemmen om te evacueren met deze onzin?
    1. Huarabey
      Huarabey 14 september 2023 20:42
      +1
      Ja, het is beter om een ​​risico te nemen dan dood te bloeden in het veld.
  11. Huarabey
    Huarabey 14 september 2023 20:50
    0
    Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat dit ding niet bijzonder wendbaar zal zijn als het goed beladen is. Het zal niet veel nut hebben. En er zijn niet veel opties voor het gebruik ervan.
  12. B-777
    B-777 14 september 2023 23:29
    0
    Hoe de kleinste FAB's deze drones ook gooien...
  13. Petr_Koldunov
    Petr_Koldunov 15 september 2023 11:12
    0
    Gezien het potentiële transport van mensen zouden ze ook de rotatiegebieden van de messen in het beschermende gaas kunnen opnemen. De thee is geen supersonische pepelats - het heeft geen invloed op de vliegeigenschappen... maar voegt wel veiligheid toe aan het transport.
  14. Petr_Koldunov
    Petr_Koldunov 15 september 2023 11:20
    0
    Ik kan me niet eens voorstellen hoeveel evacuatiedrones er moeten worden overgedragen aan de Ukrovermacht, zodat ze vele duizenden gewonden die in de velden liggen uit de LBS kunnen terugtrekken... Bovendien liggen ze onder vuur van "anti-drone" -eenheden.
  15. Tarusa Petrova
    Tarusa Petrova 15 september 2023 18:18
    0
    Mijn handen jeuken van alle nare dingen die Groot-Brittannië heeft gedaan, om ernaast een soort nucleaire lading te testen, in neutrale wateren.
  16. Eugène Zaboy
    Eugène Zaboy 16 september 2023 00:02
    0
    Zeker een nuttige techniek om de gewonden te evacueren, hoewel controversieel. Men kan kritiek hebben op de veiligheidsomstandigheden, onderhoudsvereisten in gevechtsomgevingen, enz. Niettemin zal het gebruik van dergelijke oplossingen verliezen voorkomen. Overigens zijn er zeker geen sancties van toepassing op dergelijke sanitaire UAV's.